Intro

Här delar jag med mig av mina upplevelser av de champagner jag dricker. Jag betygsätter varje vin för att ge en samlad bild av hur jag upplever det vid tillfället för provningen. Min betygsskala är 0-100 och jag är relativt snål när jag delar ut mina poäng. De högsta poängen sparar jag till de riktigt stora upplevelserna! Då och då dyker det även upp mousserande viner från övriga världen eller stilla viner från Champagne.

lördag 22 juni 2013

2006 Legras & Haas Millésime


(100 % chardonnay)

När: 5 juni 2013

Var: Hemma

Doft: Utvecklad, brödig doft med inslag av gula äpplen, mineral, apelsin och nougat.

Smak: Torr, utvecklad smak med inslag av gula äpplen, apelsin och kakao. En del syra.

Kommentar: François Legras bröt sig loss från R. & L. Legras och grundade Legras & Haas 1991, tillsammans med sin tyska fru Brigitte Haas. Idag drivs det lilla huset i Chouilly vidare av deras söner Rémi och Olivier Legras.

Betyg idag: 84

Sannolikt bäst: 2016 – 2020 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar