Intro

Här delar jag med mig av mina upplevelser av de champagner jag dricker. Jag betygsätter varje vin för att ge en samlad bild av hur jag upplever det vid tillfället för provningen. Min betygsskala är 0-100 och jag är relativt snål när jag delar ut mina poäng. De högsta poängen sparar jag till de riktigt stora upplevelserna! Då och då dyker det även upp mousserande viner från övriga världen eller stilla viner från Champagne.

söndag 16 februari 2014

1990 Cuvée St-Vincent


(100 % chardonnay)

När: 19 maj 2007

Var: Hemma

Doft: Äpplen, citrus och rostat bröd.

Smak: Äpplen, hasselnöter och citrus.

Kommentar: Jag hittade dessa gamla anteckningar från maj 2007. Tyvärr ganska kortfattade.

Betyg idag: 90

Sannolikt bäst: 2012-2020

2 kommentarer:

  1. Hallå! Kul med denna Vincent! Jag tror den kom kring 1999-2000 på systemet. Vi köpte en hel del av den och vi har i vår vingrupp haft den flera gånger, alltid bra och pålitlig och du skriver kortfattat men exakt hur den är! Vi har några kvar..
    lars

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå! Kul! Det är möjligt att den kom tillbaka runt den tiden du skriver, men jag köpte min flaska på SB i januari 2006, vilket innebär att den bör ha släppts i slutet av 2005.

      Hur som helst antar jag att den är mogen och riktigt bra idag. Grattis till lagret!

      Radera