Intro

Här delar jag med mig av mina upplevelser av de champagner jag dricker. Jag betygsätter varje vin för att ge en samlad bild av hur jag upplever det vid tillfället för provningen. Min betygsskala är 0-100 och jag är relativt snål när jag delar ut mina poäng. De högsta poängen sparar jag till de riktigt stora upplevelserna! Då och då dyker det även upp mousserande viner från övriga världen eller stilla viner från Champagne.

tisdag 20 maj 2014

1996 Cuvée St-Vincent


(100 % chardonnay)

1 april 2014 (på kontoret)

Doft: Fantastisk, stor, mogen doft med massor av smörkola! Även röda äpplen, rostat bröd och honung.

Smak: Mogen och frisk smak. Röda äpplen, hasselnötter och mogen citron. Lång, frisk eftersmak av citrusskal. Magisk!

Kommentar: Det här är tredje gången jag dricker den här fantastiska champagnen på relativt kort tid och den blir bara bättre och bättre! Och intressant nog skiljer sig karaktären åt en aning från gång till gång. Mycket nära 96 poäng.

Betyg idag: 95

Sannolikt bäst: 2016-2023

Tidigare intryck av denna champagne:


Mina intryck av andra årgångar:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar