Intro

Här delar jag med mig av mina upplevelser av de champagner jag dricker. Jag betygsätter varje vin för att ge en samlad bild av hur jag upplever det vid tillfället för provningen. Min betygsskala är 0-100 och jag är relativt snål när jag delar ut mina poäng. De högsta poängen sparar jag till de riktigt stora upplevelserna! Då och då dyker det även upp mousserande viner från övriga världen eller stilla viner från Champagne.

lördag 20 januari 2018

2006 Paul Bara Special Club

(70 % pinot noir, 30 % chardonnay)

2 december 2017 (på kontoret)



Paul Baras Special Club brukar vara ett säkert kort. Denna nysläppta utgåva är mycket bra och mycket lovande, men helt klart ung idag. Flaskan degorgerad i juli 2017. Köpt på Systembolaget.

Dracks vid en Paul Bara-provning tillsammans med Special Club Rosé 2012 och Annonciade 2005.

Doft: Blommig och något fruktig doft. Efter hand brända toner. Inslag av gula äpplen, vita blommor, ljust bröd, bakverk, rostat bröd och nougat.

Smak: Frisk och torr; fortfarande mycket ung! Främst gröna äpplen och citron. Fin medelhög syra!

Betyg idag: 86(+)

Sannolikt bäst: 2022-2030

Mina intryck av andra årgångar (med länkar till resp inlägg):


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar